Większość osób przed rozpoczęciem życia zawodowego zadaje sobie pytanie, jakie cechy powinien mieć najlepszy pracodawca?
Chcesz, aby pracodawca Ci odpowiadał i spełniał określone oczekiwania. Firmy często chowają się za fasadą kosztownych kampanii marketingowych oraz pięknych słów, a rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej.
Jak w takim razie rozpoznać dobrego pracodawcę i co go definiuje?
Najlepszy pracodawca – cechy
Według statystyk większość polskich pracowników jest niezadowolonych ze swojej pracy. O zadowoleniu pracowników decyduje struktura wewnętrzna, atmosfera pracy i motywacja. Wiele firm reklamuje się fałszywymi obietnicami, aby przyciągnąć absolwentów, specjalistów i pracowników, obiecują możliwości zrobienia kariery, elastyczne godziny pracy i wspaniałą kulturę korporacyjną.
Dobry pracodawca powinien doceniać swoich pracowników i okazywać im uznanie i zdawać sobie sprawę, że zespół jest motorem sukcesu.
Najlepszy pracodawca wie, że najważniejsi są zmotywowani i zadowoleni pracownicy, nie tylko poświęca im czas, ale także, jeśli to możliwe, wdraża ich sugestie i prośby, jest otwarty na konstruktywną krytykę, jest uczciwy i nie składa fałszywych obietnic.
Niestety wiele osób poszukujących pracy (zwłaszcza młodzi profesjonaliści) popełnia błąd. Widzą taki obraz firmy, jaki przedstawia im pracodawca. Lepiej być nieco krytycznym i aby uzyskać obraz firmy nie warto polegać na jednym źródle podczas poszukiwań bo można wpaść w pułapkę działu marketingu – każda firma pokazuje się od najlepszej strony.
Doświadczenie w nowej pracy
Podejmując decyzję o wyborze pracodawcy, weź pod uwagę swoje zainteresowania. Bardzo ważne jest w jaki sposób nowa praca może wpłynąć na Twoje umiejętności zawodowe. Czy istnieją wewnętrzne programy szkoleniowe? Czy będziesz mógł nabyć nowe umiejętności i wykorzystać je w przyszłości?
Dobra praca jest doceniana
Jeśli osiągniesz wybitne i ponadprzeciętne wyniki, z pewnością chciałbyś zostać za to wynagrodzony. Dobre zarobki utrzymują motywację i radość z pracy na wysokim poziomie. Oczywiście nie możesz oczekiwać pochwały za każdą wykonaną pracę, w końcu to twój obowiązek. Jeśli jednak masz specjalne osiągnięcia, to powinieneś być odpowiednio wynagradzany.
Dobra atmosfera w pracy
Przed złożeniem podania o pracę lub najpóźniej przed rozmową kwalifikacyjną, należy zapoznać się z opiniami o firmie. Dużo Interesujących informacji można znaleźć w internecie. Czytając recenzje, pamiętaj, że nie wszystkie opinie są szczere i obiektywne.
Dobra atmosfera w pracy jest bardzo ważna, ale niestety trudno wyrobić sobie zdanie tylko na podstawie opinii z internetu. Jednak jeżeli większość jest negatywnych, to coś musi być na rzeczy i warto podrążyć temat. Czasem lepiej jest trochę mniej zarobić niż męczyć się latami i wykańczać psychicznie.