Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że obecnie tylko bardzo mały odsetek aplikacji mobilnych ma szansę odnieść sukces. Godny uwagi jest fakt, że ponad 60% użytkowników instaluje tylko 2 aplikacje miesięcznie na swoim telefonie. Należy również zaznaczyć, że zdecydowana większość programów jest otwierana tylko jeden raz. Jak promować aplikację mobilną?
Zwiększenie widoczności aplikacji dzięki ASO
Należy mieć świadomość, że App Store Optimization jest to rozwiązanie, które poprawia pozycję danej aplikacji w sklepie. Są to w najprostszym możliwym ujęciu różne działania, których celem jest zwiększenie widoczności aplikacji. Oczywiście poszczególne sklepy będą różniły się od siebie różnymi aspektami, jednak jest kilka działań, które na pewno wpłyną na poprawę pozycji aplikacji mobilnej. Nie można oczywiście zapomnieć o odpowiednim doborze słów kluczowych, wyróżniającej się ikonie czy tytule aplikacji. Należy mieć świadomość, że bardzo korzystnie odbierane są przez użytkowników zrzuty z ekranu aplikacji. Ilustrują one bowiem ich działanie. Istotne znaczenie mają także opinie i komentarze.
Reklama aplikacji i content marketing
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że dobry content jest w stanie skutecznie pozyskiwać leady. Osoby, które planują promować aplikację mobilną nie mogą zapomnieć o content marketingu. Obecnie jest bardzo duża liczba rozwiązań, które można zastosować. Twórcy aplikacji muszą zastanowić się, co dokładnie chcą komunikować, a także do kogo. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba przedsiębiorstw inwestuje w blogi. Jest to doskonałe rozwiązanie, które jednak będzie wymagało stosunkowo dużych nakładów pracy. Świetnym rozwiązaniem może być przypisanie wspomnianego zadania firmie zewnętrznej. Jak wiadomo prezentowane treści muszą charakteryzować się bardzo wysoką jakością. Ponadto artykuły na portalach nie tylko pomagają w dotarciu do potencjalnych odbiorców, ale również zwiększają rozpoznawalność aplikacji.
Wybieranie płatnych reklam Google Ads
Warto wiedzieć, że dzięki zasięgowi Google możliwe jest dotarcie do potencjalnych klientów, gdziekolwiek się znajdują w określonym momencie. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklama w Google będzie obejmowała reklamę aplikacji w sieci wyszukiwania, sklepie czy sieci reklamowej. Należy zaznaczyć, że reklamy w wyszukiwarce będą dostarczały wysokiej jakości użytkowników. Nie można zapomnieć, że Google umożliwia inteligentne targetowanie reklam. Są one automatycznie wyświetlane w urządzeniach kompatybilnych.